Äventyr

Jag är fortfarande i fjällen och vädret har bara blivit bättre. Det kanske inte är 15 grader som i Östersund men 8 grader och sol klagar jag inte över. Jag har prövat två nya saker den här veckan, snowboard och heliskiing. Snowboard är riktigt svårt och har stor respekt för snowboardåkare nu. Jag började med att åka knappliften och klarade av att hålla i hela vägen upp men mina ben var slut innan jag ens hade börjat åka. Jag klarade inte av att åka och har väldigt litet tålamod så jag började gråta och gick ner för backen men brädan släpandes efter. Andra gången upp släppade jag mig ner på rumpan. Tredje gången klarade jag av att stå på brädan och hasa mig ner. Sedan åkte jag ett antal gånger men kom till stugan helt blöt och träningsverk i benen och armarna.
 
Idag åkte jag Heliskiing. Det var första gången jag åkte helikopter i hela mitt liv. Vi hade alla fått en väska med, transiever , spade, en sond och en liten säkerhets genomgång. Sedan lyfte helikoptern sakta och iväg mot bergen. Vi åkte 180km/h som mest. Första toppen var fantastisk. Vi hde en jätte bra guide Jani hette han som vi följde. den andra toppen var lite högre och snön var mycket isigare på den sidan. Jag skulle definetivt göra det igen. När jag kom hem slängde jag iväg ett par snaps till mina vänner. Jag är sjukt aktiv på Snapchat. Jag och mina vänner skickar ofta drivbilder. Jag får nog inte vissa biderna här men jag kan lova att de är något speciellt. Mitt Äventyr den här veckan var med min familj och några familje-vänner men kolla gärna vad Magnus och Rebecka har gjort för äventyr på deras blogg som jag har länkat.
 
 
 
 






 
 
 

Kommentarer:

1 Sara-Lotta :

skriven

Gud vilket häftigt äventyr med helikoptern! Måste prövas!

Svar: Det var så värt det och åkningen där var fantastisk!!
Ella

2 Magnus:

skriven

Avis!!!

Svar: =)
Ella

Kommentera här: