fjäll livet

Sitter nuvarnade i Kittlefjället med familjen och några vänner. Har vart här i tre dagar och kommer hem söndag eftermiddag. Att vara utan internet händer sällan mig. Jag skickade iväg mamma till informationsdisken i närheten för att få tag på Wi-Fi koden. Jag må ju säga att det är en riktig kamp mellan mig och modemet. Ena sekunden vill den fungera och den andra inte. Men måste bara få säga att vädret och off-pist åkningen är ahhh-mazing här. Börjar få smått ångest över inget serie kollande på en vecka. Eftersom det är en sån deprimerande tid för mig tänkte jag skriva några bra serier som har lagts ner på grund av för få tittare.
 

  • The Lying Game

The lying game var baserad på författaren Sara shepards böcker. Hon är samma person som har skrivir Pretty little liars böckerna som serien är baserad på. The lying Game handlade om en föreldralös tjej som äntligen ska få träffa sin tvillingsyster Sutton, på mötesplatsen så har hon en plan att Emma ska ta över hennes liv ett par dagr medan hon försöker hitta deras biologiska mamma. Suttons liv är så olikt hennes. Hon bor i Beverly Hills i ett jätte stort hus och en familj som älskar henne. Efter ett par dagar hör inte Sutton av sig och Emma vågar inte säga sanningen. Hon har äntligen en familj som älskar henne.
 Serien stängdes ner efter bara 2 säsonger och borde definetivt hållt på ett tag tilll.
 
 
 
 

  • Make It Or Brake It
Make it or beake it var en av de bästa serierna enligt mig. Den handlade om fyra gymnaster som tränade inför olympiska spelen. Payson, en av gymnasterna var väldigt egoistisk. Hon tyckte att hon skulle få ha mer tid med tränaren och att hon borde vinna guld inte de andra. När te.x.  Emily som var den nya i gruppen började få känslor för coachen så ville Payson skvallra och få henne av laget. De andra tjejerna i laget stötte Emily och det gjorde Payson bara mer avundsjuk. Den här serien var inte bara en vanlig tonårsserie eftersom man fick se dom tävla och möta andra lag och få en förståelse över hur sporten fungerade. Serien las ner i mitten av tredje säsongen och man han inte se de komma till den olympiska spelen. Det här var jag nog mest ledsen över att den las ner.
 
 
 
  • Once Upon A Time In Wonderland

Once upon a time in wonderland var en spin-off på serien Once upon a timeDen var baserad på boken Alice in wonderland skriven av Lewis Caroll. Alice är nu äldre och är hemma från Wonderland. Hon försökte berätta vart hon har vart och sett i Wonderland men hennes pappa tror inte på henne. Hon blir skickad till ett dårhus. Läkarna har en behandling som kan få henne att glömma allt. Innan det händer kommer Will "hjärter knäkt" och berättar att Cyrus "ande" Alice fästman lever. Cyrus har hållts i fånge av "hjärter dam" i hennes slott. De går båda på ett äventyr på jakt efter Cyrus. Will hjälper till eftersom han har ett förflut med " hjärter dam eller Anastasia som han känner henne.

Serien kom till bara en säsong med 13 avsnit och jag må ju säga att jag fastnade. Sista avsnittet slutade lyckligt för alla i Wonderland. 

 
 
 
 
  • Ravenswood
Ravenswood var en spin-off på Pretty little liars. Serien han med bara 10 avsnitt innan den las ner. Den handlade om MIranda som var åkte till Ravenswood för att träffa sin enda kvarstående släkt alltså sin morbror, Raymond. Han jobbar och bor på en begravingshem. Hans uppgift är att kolla de döda. En dag när Miranda och Caleb som föjde med för att hjälpa henne hitta sin släkting så dör Miranda i bliolyckan. Olivia, Luke och Remy var också i bilen men klarade sig. Luke, Olivia, Remy och Caleb försöker få reda på vad som igentligen hände. De tror inte att det var en olycka. Caleb som fortfarande bor hos Raymond märker att han inte är ensam. Miranda kommer tillbaka fast som ett spöke. Efter 3 avsnitt så blev det mesta lite förvirrande för mig. Jag var inte förvånad över att serien las ner efter 10 avsnitt.
      
 

Kommentarer:

1 Bertil:

skriven

Visste nt att rawenswood hade lagts ner!? Efteer..

Svar: Det lugnt Bertil jag kan hålla dig informerad.
Ella

2 Cruella DeVille :

skriven

Asså du kollar ju sjukt mycket serier! Kan du inte göra en top 10 lista eller något? Stort fan!!

Svar: Intressanrt namn du har. En lista kommer snart. Håll utkik i bloggen den kommande dagarna.
Ella

3 Saga 12 år :

skriven

Omg! Jag är ett stort fan av PLL! Jag är rädd att A ska komma o mörda mig när jag sover..

Svar: Oroa dig inte Saga, nästa PLL avsnitt är den 10 Juni.
Ella

4 A:

skriven

I see you bitches..

Svar: Ahhhhhh du skrämde mig nästan. =)
Ella

5 Anonym:

skriven

Grym du e Ellabella! Skitbra blogg :)

Svar: Tack så hemskt mycket.
Ella

6 Rebecka Sjöö:

skriven

Följer din blogg med spänning för nya inlägg! :)

Svar: Man tackar så mycket. Jag må ju säga att din blogg är ett riktigt äventyr att följa din blogg. Längtar redan till nästa inlägg =)
Ella

7 Anonym:

skriven

Tja

Svar: Tjabba =)
Ella

Kommentera här: